• Hva er Autosøk og hvordan fungerer den?

    Det er vår nettbaserte søkemulighet. Du legger inn kundeopplysninger, ser legitimasjon. Søknaden behandles elektronisk. Du får svar med en gang. Se egen veiledning
  • Hvordan opprette ny kunde i Autosøk

  • Hva gjør jeg når jeg har glemt mitt passord til Autosøk?

    Kontakt selgeren som er i ditt område. Link til din selger finner du her.
  • Hva skjer etter at brukerstedsavtalen er blitt innvilget?

    Du får beskjed om hvem som er din kontaktperson. Du får tilsendt ferdig adresserte og frankerte oppgjørskonvolutter. Du får også prisliste og eventuelt plakatmateriell dersom du ønsker det. 
  • Må jeg sjekke legitimasjon når kunden har handlet her tidligere?

    Ja, du må alltid sjekke og påføre legitimasjon på søknadsskjemaet. På søknaden må du også underskrive at legitimasjonen er kontrollert og godkjent. 
  • Hvordan skal jeg sjekke legitimasjonen på en kunde som ikke er tilstede?

    Ring 800 81 180 og få hjelp. 
  • Hva betyr Gråsone i Autosøk?

    Gråsone betyr at søknaden må behandles manuelt av en av våre saksbehandlere. Du får da oppgitt et telefonnummer du må ringe. 
  • Hva gjør jeg hvis kunden får avslag?

    Du forklarer at søknaden dessverre ikke kunne innvilges. Du vil ikke få vite avslagsgrunn, men kunden kan, hvis han føler behov for det, ringe inn og sjekke om det er noe han kan gjøre for å få søknaden innvilget. Du må da be kunden om å ringe selv tlf. 800 81 180.
  • Hva gjør jeg etter at søknaden er innvilget?

    Du skriver ut skjemaet, som kommer i 3 eksemplarer. En til Cresco, en til kunde og en til butikk. Kunden skal skrive under på alle skjemaene, at han har kjøpt varen og lest kredittbetingelsene. Selger skal signere og bekrefte at han / hun har sett godkjent legitimasjon. 
  • Hvor skal søknaden sendes?

    Du får ferdigadresserte og frankerte konvolutter fra oss. 
  • Skal jeg sende inn faktura?

    Nei, du skal kun sende inn søknadsskjemaet. På skjemaet har du fylt inn hva kunden har handlet og hvor mye vi skal utbetale til deg. 
  • Hvor fort får jeg oppgjør?

    Når vi har mottatt originalsøknadsskjemaet fra deg, som er innvilget og underskrevet, overfører vi penger til din konto. 
  • Hvem kan vi tilby finansiering til?

    Du kan tilby finansiering til alle som har fast inntekt og er over 20 år. Du kan også tilby til en Universitets- eller høgskolestudent som er over 18 år. 
  • Hvor mye kan kunden få i kreditt?

    Kunden kan søke om å få inntil kr 75 000,-
  • Hva betyr betalingsutsettelse?

    Kunden kan utsette betalingen rentefritt i 4, 6 eller 9 måneder mot et lite gebyr. 
  • Hva er gebyret på betalingsutsettelsen?

    For 4 mnd utsettelse er gebyret kr 275,-, for 6 mnd er gebyret på kr 349,- og for 9 mnd utsettelse er gebyret på kr 425,-.
  • Må utsettelsegebyret betales hver gang kunden handler?

    Dersom kunden ønsker å få en betalingsutsettelse må han betale nytt gebyr. Kunden kan velge å starte nedbetalingen med en gang, og da vil ikke kunden bli belastet utsettelsegebyret. 
  • Må kjøpet betales i sin helhet etter at den betalingsfrie perioden er over?

    Nei, kunden kan da velge å fortsette nedbetalingen i månedlige avdrag. Etter betalingsfri periode påløper renter og ordinære betingelser for Cresco Access. 
  • Må kunden få et kredittkort?

    Ja, kunden får et kredittkort med Mastercard. Det påløper ingen årsgebyr på kortet. 
  • Hva gjør jeg hvis kunden returnerer varen?

    Hvis du sitter med gjenpart av den søknaden som skal krediteres så kan du ta kopi av den. Skriv Kreditnota på søknaden. Signer på vegne av firmaet, og sende den inn på e-post til oppgjor@dnb.no eller bruke vedlagte skjema.
  • Kan kortet brukes i betalingsterminaler?

    Ja, kunden kan bruke kortet i alle betalingsterminaler som aksepterer Mastercard som betalingsmiddel. Hvis kunden ønsker betalingsutsettelse, må kjøpet gjøres via Autosøk.
  • Hvordan sette opp søknadsløsning i nettbutikk

    Hvordan fungerer søknadsløsningen?

    Vi tilbyr søknadsløning for integrasjon i nettbutikk for finansiering og betalingsutsettelse med Cresco Access. Dette vil settes opp i nettbutikken som et eget betalingsvalg i tillegg til det butikken tilbyr fra før. Blir kunden godkjent for beløpet i handlekurven, vil det normalt gis klarsignal om utlevering av vare i løpet av et par minutter.

    Hvordan sette opp søknadsløsningen i nettbutikken?

    Ved førstegangsoppsett må du kontakte oss for å få tilgang til testmiljøet. Det finnes 2 metoder for implementering av løsningen i nettbutikk, som vi kaller enkel og avansert, og du bestemmer selv hvilken en du ønsker å integrere.

    2 metoder for integrasjon

    Enkel metode er basert på integrasjon av søknadsprosessen og bruk av tilhørende webklient for oversikt og oppdatering av søknader.

    Avansert metode inkluderer oppdatering mot eget butikksystem via webservice-tjenester etter hvert som søknader endrer status.

    Her finner du alt av nødvendig informasjon:

    Teknisk dokumentasjon

    1. Webshop-integration: Basisdokument for løsningen
    2. Webshop- service-integration: Kun for avansert integrasjon.

    Support og tilgang til testmiljø

    Kontakt oss for support og tilgang til testmiljøet

     

     

     

  • Krav til Studentfinansiering

    Studentfinansiering via våre salgsfinansieringskanaler

    Krav til søkere på Studentfinansering tilknyttet Cresco Access.

    • Gjelder for studenter ved høyskoler / universitet, befalskoleelever og lærlinger.
      Studieplass skal dokumenteres ved å framlegge gyldig studentbevis eller kvittering for betalt semesteravgift. Befalskoleelever og lærlinger skal framlegge hhv bevis fra Forsvaret og lærlingkontrakt.
    • Studenter skal ha bostedsadresse i Norge.
    • Bransjer: Gjelder alle våre forhandlere uavhengig av bransje.
    • Varegrupper: Gjelder alle varegrupper.
    • Kredittgrense: Inntil kr 10.000,-
    • Aldersgrense: Laveste aldersgrense er 18 år.
    • Kampanjer: Følger innmeldte kampanjer for aktuel forhandler.
Pris Cresco Access: Nominell rente: 19,20 %. Eff. rente 29,65 %, 15.000 o/ 12 mnd. Totalt 17.217,- Priser og betingelser gjelder per 01.03.2018, og kan bli endret.